Saturday 21 November 2009

Body massage, terapi minda dan tubuh.

Body Massage atau urutan badan amat berfaedah untuk kesihatan tubuh wanita.Sebagai seorang wanita kita sering mengalami gangguan emosi dan mudah mendapat stres, lebih-lebih lagi semasa kedatangan haid, menyebabkan aliran oksigen dan tekanan darah tidak normal.Gejala ini menyebabkan emosi sangat sensitif atau mudah marah.

Body Massage Therapy boleh membantu melancarkan aliran oksigen dan darah di bahagian dalam tubuh.Aliran oksigen dan darah dipengaruhi oleh tekanan perasaan dan kesihatan mental seseorang.Tekanan mental ini boleh berlaku semasa kita menjalani kehidupan yang ketat tanpa rehat yang cukup.Masalah ini boleh melemahkan fungsi setiap organ pada tubuh kita dan seterusnya menganggu aliran oksigen dalam darah, menyebabkan otot badan terasa sakit,sengal,kekejangan,letih dan rasa tubuh yang berat.Hal tersebut bukan sahaja meningkatkan risiko kecederaan otot bahkan menyumbang kepada masalah tulang yang serius dan menggalakkan penyakit-penyakit lain yang berkaitan sehingga boleh memudaratkan kesihatan.

Body Massage menggunakan kaedah yang betul dan selamat dapat meningkatkan tahap kecergasan,menenangkan otot di bahagian tubuh,melancarkan aliran oksigen dalam darah,memulihkan penyakit,menganjalkan kulit,membantu sistem pernafasan dan penghadaman, menurunkan tekanan darah ,seterusnya meningkatkan kualiti kesihatan.

Setiap orang berhak mengalami pengalaman ini.Body Massage bukan sekadar untuk kesihatan jasmani tetapi juga untuk kesihatan mental dan ketenangan perasaan.Setiap wanita pasti mahu merehatkan minda. Terapi ini pasti berkesan.

No comments: